راهنمای خرید سشوار

بازدید: 1,799 بازدید
راهنمای خرید سشوار

موی هر فرد، دارایی ارزشمندی برای او محسوب می‌شود و آراستگی موها یکی از فاکتورهای مهم در زیبایی به شمار می‌رود. سشوار ابزاری مفید و در عین حال ساده و ارزان قیمت است که به وسیله آن به راحتی می‌توانید موهایتان را صاف و زیبا کنید. البته یک سشوار نامناسب می‌تواند بیشترین آسیب را به موهایتان بزند. بنابراین بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که هم سلامت موهایتان را حفظ کند و هم به زیبایی‌تان بیفزاید. در راهنمای خرید سشوار ویژگی‌های یک سشوار خوب را خواهیم گفت تا بتوانید خریدی عالی متناسب با نیاز خود داشته باشید.

راهنمای خرید سشوار

همه‌ دوست دارند ظاهری آراسته داشته باشند و در نظر دیگران جذاب به نظر برسند. موهای زیبا و خوش حالت در داشتن روحیه و اعتماد‌به‌نفس بالا تاثیرگذار است.

سشوار یکی از کالاهای اساسی در گروه لوازم آرایشی و بهداشتی است که می‌تواند زیبایی شما را دو چندان کند. شاید تا به حال، تنها استفاد‌ه‌ی شما از سشوار، خشک کردن سریع‌تر موهایتان با درجه‌ حرارت بالای آن باشد اما سشوار تنها برای سرعت بخشیدن به کار خشک کردن موها طراحی نشده و یکی از ابزارهای مهم در آرایشگری است.

خرید سشوار 4 - راهنمای خرید سشوار

با سشوار زیبایی موهای شما دوچندان خواهد شد.

معرفی انواع دستگاه در راهنمای خرید سشوار

سشوارها در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شوند و تنوع آن‌ها آنقدر زیاد است که محدودیتی در انتخاب نخواهید داشت. راهنمای خرید سشوار برای معرفی انواع سشوار، آن‌ها را دسته‌بندی کرده است تا کار خرید برای شما آسان باشد.

  • سشوارهای حرفه‌ای: همانطور که از اسمش پیداست این سشوار برای مصارف حرفه‌ای کاربرد دارد و شما آن‌ها را بیشتر در سالن‌های زیبایی و آرایش دیده‌اید. قدرت بسیار بالای سشوارهای حرفه‌ای باعث شده است بتوانید زمان زیادی از آن‌ها استفاده کنید.
  • سشوارهای خانگی: سشواری که روزانه در خانه از آن استفاده می‌کنید، به سشوار خانگی معروف است. هنگام خرید سشوار، می‌توانید از قدرت بسیار قوی تا ضعیف این نوع سشوار را انتخاب کنید.
  • سشوارهای برس‌دار: اگر تمایل دارید به موهای خود حالت دهید، سشوارهای برس‌دار به شما کمک خواهد کرد تا این کار را به راحتی انجام دهید. برس‌های سشوارها، با جنس و اندازه‌های متفاوت عرضه شده است تا شما بنابر مدل مویی که دوست دارید داشته باشید، خرید کنید. سشوارهای برس‌دار با شانه زدن موهای شما نقش سشوار و با صاف کردن موهایتان نقش اتو مو را ایفا می‌کند و انجام این دو کار به صورت همزمان به معنای صرفه‌جویی در وقت است. اگر تمایل دارید به صورت خلاصه بدانید سشوار برس‌دار چه کاری برای شما انجام می‌دهد خوب است بدانید: موهای شما را برس می‌زند، صاف می‌کند و به آن‌ها حالت می‌دهد.
  • سشوارهای چرخشی: سشوارهای چرخشی را می‌توانید با فشردن یک دکمه روشن کنید و با کمک برس آن در زمانی کوتاه به موهای خود حالت دهید. سشوارهای چرخشی، حجم و حالت زیبایی را به موهای شما می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های سشوارهای چرخشی، می‌توان به صاف کردن و خشک کردن موها اشاره کرد. فرآیند خشک شدن موها توسط سشوار چرخشی به این صورت است که گرما را از داخل به بیرون انتقال می‌دهد و در تمام قسمت‌ها به صورت یکسان، پخش می‌کند.

نوع جدید این سشوارها، مجهز به دندانه‌های ضد الکتریسته‌ی سرامیکی یا تورمالیت است که گرما را به خوبی از خود عبور می‌دهد و از سوختن مو جلوگیری می‌کند. این تکنولوژی باعث می‌شود موها درخشان و براق باشد.

راهنمای خرید سشوار توصیه می‌کند هنگام خرید سشوار چرخشی حواستان باشد که جنس آلومینیوم این سشوارها قیمت پایین‌تری دارد ولی خیلی زود گرم می‌شود و به موی شما آسیب می‌رساند.

  • سشوارهای مسافرتی: کوچک و قابل حمل بودن سشوارهای مسافرتی همان چیزی است که اگر اهل مسافرت هستید به آن نیاز دارید؛ به راحتی آن را داخل کیف یا چمدان قرار دهید.

علاوه بر دسته‌بندی گفته شده، شما نیاز دارید انواع سشوار را براساس نوع قطعاتی که در آن به کار رفته، بشناسید تا انتخاب درست‌تری داشته باشید. راهنمای خرید سشوار به شما پیشنهاد خواهد کرد متناسب با نوع موی خود، کدام سشوار را انتخاب کنید.

مدل سشوار را براساس موی خود انتخاب کنید

راهنمای خرید سشوار علاوه بر انواع سشوار بر اساس نوع کاربری، انواع سشوار را از نظر جنس، قطعات به کار رفته و فناوری‌ معرفی کرده است تا به انتخاب شما کمک کند.

  • سشوار با فناوری تورمالین و آیونیک

میزان یون منفی ایجاد شده توسط سشوارهایی که با فناوری آیونیک و تورمالین کار می‌کند، زیاد است و موجب زود شکسته شدن دانه‌های آب می‌شود و موهای ضخیم و فر را زودتر خشک می‌کند. زود خشک شدن مو باعث می‌شود کمتر در معرض حرارت قرار گیرد و آسیب نبیند. بنابراین اگر موهای فر و ضخیم دارید، این سشوار می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

قیمت این مدل سشوار نسبت به سایر سشوارها بیشتر است اما کارایی بالاتری هم دارد و موهایی که دیر خشک می‌شوند را سریع‌تر خشک می‌کند. اما اگر موهای شما نازک است، این نوع سشوار برای شما مناسب نیست و نه تنها ممکن است به موهای شما آسیب برساند بلکه موهای شما حالت نمی‌گیرد و همیشه کف سر شما می‌خوابد.

  • سشوار چینی و سرامیکی

لایه‌ای چینی یا سرامیکی که بر روی سشوارهای پلاستیکی و فلزی کشیده شده است، موجب دوام و تعادل گرمای سشوار می‌شود. اگر موهای خشکی دارید که رطوبت آن سریع از بین می‌رود، این نوع سشوار برای شما مناسب است. حرارت ملایم این نوع سشوارها، بیانگر آن است که این سشوار باید برای موهای خشک و ظریف به کار برده شود.

برخی از مدل‌های سشوارهای سرامیکی و چینی از طریق تولید یون‌های منفی، دانه‌های آب را سریع‌تر تبخیر کرده و موهای شما سریع‌تر خشک و کمتر وز می‌شود.

اگر سشوارهای چینی یا سرامیکی مجهز به فناوری اینفرارد باشد، با استفاده از ایجاد موج‌های انرژی کاری می‌کند تا گرما با نفوذ درون تارهای مو، آن‌ها را خشک کند.

  • سشوار تیتانیومی

دمای ثابت و مشخص، از مشخصه‌های اصلی سشوار تیتانیومی محسوب می‌شود. اگر موهای شما آسیب‌ دیده است، ما در راهنمای خرید سشوار استفاده از مدل تیتانیومی را توصیه نمی‌کنیم؛ زیرا این نوع سشوار به دلیل داغ شدن زیاد، موهای شما را در معرض آسیب بیشتری قرار می‌دهد.

زمانی سشوار تیتانیومی می‌تواند انتخاب درستی برای شما باشد که موهایتان بلند و پر پشت باشد. از طرف دیگر سبک بودن سشوارهای تیتانیومی نسبت به نوع چینی یا سرامیکی، کار با آن را برای شما آسان می‌کند.

خرید سشوار 3 - راهنمای خرید سشوار

در راهنمای خرید سشوار ویژگی‌های یک سشوار خوب را خواهیم گفت.

راهنمای خرید سشوار با توجه به جنس مو

موی سر شما منحصر به فرد است؛ برای همین سشواری نیاز دارید تا بهترین حالت را به موی خود بدهید. چه موهای شما فرهای طبیعی زیبا داشته باشد ، چه صاف و براق باشد، سشوار مخصوص به موی خود را نیاز دارید. نوع موهایتان را در لیست زیر پیدا کنید و درباره‌ی ویژگی موی خود بدانید تا بتوانید سشوار مناسب را پیدا کنید و از نتیجه‌ لذت ببرید.

  • موهای نازک یا ریز

برای جلوگیری از خشک شدن بیش از حد، حرارت سشوار را روی درجه‌ی کم تنظیم کنید. موهای نازک چنانچه در معرض گرمای زیاد باشند، آسیب خواهند دید. بنابراین سشوار سرامیکی می‌تواند برای موهای نازک یا ریز شما مناسب باشد تا با توزیع یکنواخت گرما، از موهایتان مراقبت کند.

  • موی ضخیم

اگر موهای شما ضخیم است باید اطمینان حاصل کنید رطوبت آن به طور کامل از بین برود. سشوار را روی حرارت زیاد قرار دهید و با متصل کردن سری‌های متمرکز که در ادامه‌ی راهنمای خرید سشوار توضیح داده می‌شود، موها را خشک کنید. برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد، سشوار را به طور مداوم در حال حرکت نگه دارید.

  • موهای فر

اگر موهای شما فر است، سشوار با فناوری یونی یا تورمالین به کاهش استاتیک مو (ساکن بودن مو) و در نتیجه جلوگیری از وز شدن کمک می‌کند. خوب است بدانید مالش دو سطح به یکدیگر موجب از دست دادن الکترون و ایجاد بار مثبت در یکی و به دست آوردن الکترون و ایجاد بار منفی در دیگری است و انجام این فرآیند، موجب ایجاد الکتریسیته‌ی ساکن می‌شود.

برای آنکه ارتباط آن با موهای خود را دریابید، بدانید که موهای شما در حال انتقال الکترون به جسمی که به آن کشیده می‌شود، فقط بار مثبت دارد. در این حالت، مقاومت رشته‌ها در برابر یکدیگر شروع می‌شود و موها به سمت بالا می‌رود. در این حالت است که سشوار یونی می‌تواند از بروز حالت استاتیک جلوگیری کند.

  • موهای کدر

با سشوار دارای فناوری تهویه‌ی یونی و تورمالین، براق بودن و درخشندگی را به موهای بی روح و کدر خود اضافه کنید. با استفاده از این فناوری می‌توانید از کوتیکول موها مراقبت و از خشن و زبر و خشک شدن موهایتان جلوگیری کنید. شاید برایتان سوال پیش بیاید کوتیکول چیست؟ بیرونی‌ترین بخش ساقه‌ی مو، کوتیکول نام دارد. این که وضعیت کلی موی شما در چه سطحی ارزیابی شود، بستگی زیادی به وضعیت کوتیکول آن دارد.

  • موهای خشک یا آسیب دیده

اگر موهای شما خشک و آسیب دیده است پیش از به کار گرفتن حرارت سشوار، خودتان دست به کار شوید و با حوله به آرامی آن‌ها را خشک کنید. سپس سشوار را بر روی حرارت کم قرار دداده و شروع به خشک کردن موها نمایید.

یادتان نرود مدام سشوار را حرکت دهید تا گرما در یک منطقه متمرکز نشود. اگر خشک شدن بیش از حد طولانی شد، جریان هوا را به جای گرما افزایش دهید تا از آسیب بیشتر جلوگیری کنید. سشوار سرامیکی گزینه‌ی بسیار خوبی است زیرا دمای یکنواختی را فراهم می‌کند.

پارامترهای مهم در راهنمای خرید سشوار

  • سشوار قدرتمند بخرید

مانند سایر وسایل برقی، قدرت سشوار براساس وات می‌باشد و هر چقدر وات آن بیشتر باشد، قدرت بیشتری دارد و در زمان کوتاه‌تری موهای شما را خشک می‌کند. میزان وات بر روی قیمت سشوار هم تاثیر می‌گذارد.

خوب است بدانید اگر برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، سشواری با وات کم خریداری کنید، در مدت زمان کوتاهی مجبور به تعویض آن خواهید شد زیرا این سشوار برای آنکه عمل خشک کردن موهای شما را انجام دهد دائما در حال مصرف انرژی است.

راهنمای خرید سشوار برای انتخاب قدرت سشوار در کنار شماست. اگر قصد خرید سشوار برای مصرف خانگی را دارید، ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ وات برای شما مناسب است و برای انتخاب سشوارهای چرخشی که نیاز به قدرت پرتاب باد ندارند، ۷۰۰ وات می‌تواند قدرت مناسبی باشد. برای مصارف حرفه‌ای و آرایشگاهی، قدرت ۲۰۰۰ وات به بالا، قدرتی است که می‌توانید روی آن حساب کنید.

میزان قابل توجهی (حدود ۸۰ درصد) از انرژی مصرفی سشوار در قسمت المنت آن است و میزان انرژی و برق مصرفی موتور آن بسیار کمتر است.

راهنمای خرید سشوار به شما توصیه می‌کند به درجه‌ی وات‌های تقلبی برای مثال ۳۰۰۰ وات روی سشوارها توجه کنید. حداکثر توان سشوار ۲۵۰۰ یا ۲۶۰۰ وات است و به عددهایی بالاتر از این اعداد باید شک کنید.

  • قبل از خرید، سشوار را وزن کنید

وزن سشوار از عوامل مهمی است که بی توجهی به آن هنگام خرید و انتخاب نوع سنگین سشوار، شما را با دو مشکل مواجه خواهد کرد زیرا ۱٫ نمی‌توانید هنگام خشک کردن موها، آن را زیاد حرکت دهید ۲٫ دست شما از نگه داشتن آن خسته خواهد شد.

وزن سشوار باید متعادل باشد. اگر به دنبال معیاری برای وزن سشوار هستید، توصیه‌ی راهنمای خرید سشوار، سشواری با وزن حدودا ۴۵۰ گرم است.

  • تنظیم حرارت سشوار به عهده‌ی خودتان باشد

اینکه در تنظیم حرارت سشوار، شما تعیین‌کننده باشید، اتفاق خوبی است. معمولا سشوارها بر روی حرارت پایین، متوسط و بالا، قابل تنظیم هستند و می‌توانید متناسب با پرپشتی، نازکی یا ضخامت، و… حرارت را تعیین کنید.

قطعا زمانی‌که موهای شما ضخامت کمی دارد و کم پشت است، درجه‌ی حرارت کم مناسب است. درجه‌ی حرارت متوسط برای موهای معمولی استفاده می‌شود و درجه‌ی حرارت بالا باید وقتی فعال باشد که موهایتان ضخیم و زبر است.

  • بادسرد برای سشوار را فراموش نکنید

برای آنکه موهایتان وز نشود و درخشش کافی داشته باشد، پایان فرآیند خشک کردن موهایتان و زمانی که موهای شما تقریبا ۸۰ درصد خشک شدند، سشوار را بر روی حرارت سرد قرار دهید. اجازه ندهید موهایتان زیاد داغ شود.

  • طول سیم سشوار چقدر باید باشد؟

قطعا دوست دارید هنگام آراستن موهایتان به میز آرایش نزدیک و از طرف دیگر بتوانید به راحتی به پریز برق هم دسترسی داشته باشید. به طور معمول ۱٫۵ الی ۲ متر، طول مناسب سیم سشوار محسوب می‌شود.

خرید سشوار 1 - راهنمای خرید سشوار

به لوازم جانبی و سری‌های سشوار هنگام خرید توجه کنید.

بررسی قطعات در راهنمای خرید سشوار

راهنمای خرید سشوار، نکاتی ریز را به شما یادآور خواهد شد تا سشواری متناسب با نیاز خود را تهیه کنید و از خریدتان پشیمان نشوید. شما قرار است با توجه به هزینه‌ای که می‌کنید، خرید هوشمندانه‌ای داشته باشید؛ پس ارزشش را دارد که برای خواندن راهنمای خرید سشوار وقت بگذارید.

  • موتور سشوار

موتور سشوار از قطعات اصلی آن محسوب می‌شود. سشوارهایی که خانگی هستند دارای موتور DC و سشوارهایی که حرفه‌ای محسوب می‌شوند دارای موتور AC هستند. در موتورهای AC، برق المنت و موتور جدا بوده و دو دکمه‌ی جداگانه برای کنترل سرعت و کنترل درجه‌ی حرارت وجود دارد. با فشردن دکمه‌ی کنترل حرارت می‌توانید آن را بر روی باد سرد، گرم و ملایم تنظیم و با توجه به جدا بودن سیستم برقی، می‌توانید باد سشوار را در سه حالت خاموش، کم و زیاد تنظیم کنید.

در موتور‌های DC که به سشوار خانگی معروف است، برق موتور و المنت یکسان است و در این نوع سشوارها فقط یک نوع دکمه وجود دارد که در سه حالت خاموش، حرارت متوسط و باد ملایم و حرارت بالا و باد زیاد قابل تنظیم است.

راهنمای خرید سشوار، جدولی را ارائه کرده است تا تفاوت موتورهای AC و DC را بهتر متوجه شوید.

  • سوئیچ‌ها

سوئیچ‌ها در سشوارها به دو حالت کشویی و سوپاپ انگشتی طراحی می‌شود. سوئیچ کشویی بر روی دسته‌ی سشوار تعبیه شده است و تقریبا استفاده از آن‌ سخت است. استفاده از سوئیچ‌های سوپاپ انگشتی، راحت است اما احتمال تصادفی فعال شدن را دارد. هنگام خرید سشوار به سوئیچ‌ها دقت کنید و بنابر سهولت استفاده، انتخاب خود را انجام دهید.

  • خنک‌کننده‌ی موتور

روی برخی از سشوارها دکمه‌ای قرار دارد که روی آن عکس برف یا بلور وجود دارد. این دکمه برای آن است که هنگام اتمام کارتان با سشوار و خاموش کردن آن، دکمه را فشار دهید تا موتور با هوای داخل آن سرد شود.

  • فیلتر هوا

شبکه‌ی توری که معمولا از جنس پلاستیک و استیل است و پشت موتور تعبیه شده، از ورود اجسام به داخل سشوار جلوگیری می‌کند. مکش هوا توسط موتور باعث جذب گرد و غبار و اجسام سبک می‌شود و فیلتر سشوار از بروز این مشکل جلوگیری می‌کند. در اکثر مدل‌های سشوار، امکان جداسازی فیلتر جهت شست‌وشو و تمیزکاری وجود دارد.

  • جنس بدنه

لوله‌ی خروجی سشوار هنگام روشن بودن آن خیلی داغ می‌شود. جنس لوله‌ی خارجی، پلاستیک یا استیل است. اگر از جنس پلاستیک باشد، حرارت زیاد آن را ذوب می‌کند و سشوار خراب می‌شود و اگر از جنس استیل باشد، گرمای درون سشوار زیاد می‌شود و به قطعات داخلی آسیب می‌رساند.

راهنمای خرید سشوار توصیه می‌کند سشواری از جنس پلاستیک‌های مقاوم برای بدنه را انتخاب کنید. اما یادتان باشد، سشوار را برای مدت زیادی روشن نگذارید و اگر قصد استفاده‌ی زیاد در بازه‌ی زمانی کوتاه دارید، فواصل زمانی برای خنک شدن را در نظر بگیرید.

  • المنت سشوار

شاید شنیدن نام المنت در سشوار برای شما عجیب به نظر برسد اما المنت نقش مهمی را در سشوار ایفا می‌کند. به این صورت که جریان برق از المنت عبور کرده و طی این فرآیند، گرما تولید می‌شود. جنس المنت‌هایی که در سشوار تعبیه شده، نیکل و سرامیک است. نوع جدید سشوارها دارای المنت سرامیکی هستند که بر سلامت مو و عملکرد سشوار تاثیرگذارند.

وجود المنت‌های سرامیکی باعث می‌شود موهای شما علاوه بر آنکه از بیرون خشک می‌شود از درون هم خشک شود. برای همین است که خشک کردن سریع‌تر و در نتیجه سشوار کمتر داغ می‌شود و عمر سشوار افزایش خواهد یافت. در کنار تمام مزایایی که المنت‌های سرامیکی برای شما به ارمغان می‌آورد حواستان باشد که این نوع المنت‌ها شکننده هستند و باید مراقب باشید سشوار از دست شما نیافتد.

  • کنستانتره

تسریع جریان هوا به عهده‌ی کنسانتره است و خشک کردن موضعی و حالت دادن به مو را امکان‌پذیر می‌کند.

  • اشعه‌ی ماوراءبنفش

از طریق اشعه‌ی ماوراءبنفش، جریان هوا پخش شده و موهای زبر نمی‌سوزد. علاوه بر این گرما به سمت ریشه‌ها هدایت می‌شود تا حجم مو افزایش یابد.

امکانات جانبی سشوار

اگر به دنبال تنوع هستید و دوست دارید مدل‌های متنوع را بر روی موهای خود پیاده‌سازی کنید، به امکانات جانبی سشواری که قصد خرید آن را دارید، توجه کنید. سری‌های متنوع از آن دسته امکاناتی است که قابلیت تنوع را ایجاد می‌کند. برای مثال سری دیسپانسر، پاسخگوی علاقه‌ی شما به مدل‌های مختلف مو هست.

  • راهنمای خرید سشوار برای موهای فر

اگر موهای فر دارید، سشوار مجهز به سر دیفیوزر برای شما انتخاب مناسبی است. سر دیفیوزر، قطعه‌ای دایره‌ای شکل است که بر روی سشوار نصب می‌شود و باعث کاهش شدت باد می‌شود و حرارت به صورت ملایم بین موها جریان می‌یابد.

شما می‌توانید هر موقع تمایل داشتید این قطعه را نصب کنید تا علاوه بر آنکه موهای فر خود را خشک می‌کنید، حالت طبیعی و زیبایی آن را حفظ کرده و مجبور نباشید متوسل به محصولات نگهداری و حالت‌دهی موها مثل ژل، موس و… شوید.

  • سشواری با سری متمرکز بخرید اگر …

اگر سشواری که قصد خرید آن را دارید، سری متمرکزی دارد که هر موقع بخواهید به راحتی آن را وصل می‌کنید، دست به انتخاب درستی زده‌اید. سری متمرکز سشوار به شما کمک می‌کند حرارت گرم را روی قسمتی از مو متمرکز کنید. سری متمرکز را خیلی به موهایتان نزدیک نکنید چون آن‌ها را می‌سوزاند.

روش استفاده‌ی درست از سری متمرکز سشوار آن است که سری را به سمت پایین روی موها نگه دارید. برای آنکه موهای شما صاف خشک شود، کافی است برسی گرد را بردارید، قسمتی باریک از مو را دور برس بپیچید، سر متمرکز سشوار را نزدیک آن قرار دهید و برس را به صورت آهسته به سمت پایین بکشید؛ حالا موهای شما صاف است.

  • سشواری با سری شانه بخرید اگر …

سری شانه سشوار مانند سری متمرکز و دیفیوزر، به راحتی بر روی سشوار نصب می‌شود و هر گاه بخواهید می‌توانید آن را جدا کنید. موهای فر و ضخیم شما با استفاده از سری شانه‌ی سشوار، حالت طبیعی خود را حفظ می‌کند.

سری‌های دیگری که در راهنمای خرید سشوار به آن‌ها اشاره شد، مثل سری متمرکز و ماساژور، کار را برای شما راحت و لذت‌بخش خواهد کرد. حلقه‌ی آویز و بلندی سیم هم، نکات مهمی است که نباید از آن غافل شوید. حلقه‌ی آویز به شما کمک می‌کند بتوانید سشوار را روی دیوار آویزان کنید.

معرفی بهترین برندها در راهنمای خرید سشوار

هنگام خرید سشوار مانند خرید هر وسیله‌ی دیگری به شناخت برندهای معروف و معتبر نیاز دارید. موهای شما آنقدر برایتان مهم هستند که دوست نداشته باشید با انتخاب اشتباه، به آن‌ها آسیب برسانید. راهنمای خرید سشوار به صورت اجمالی برندهای معروف سشوار را معرفی می‌کند.

  • سشوار بابلیس

بابلیس، یکی از شرکت‌های معروف تولیدکننده‌ی لوازم الکترونیکی مراقبت از مو است که سشوار و اتوی مو نیز از محصولات آن می‌باشد و سشواری با قابلیت‌های مختلف را به مشتریان خود عرضه می‌کند. طراحی خانگی، دکمه‌ی باد سرد، قابلیت تولید یون و داشتن سری‌های مختلف از مزیت‌های برند بابلیس محسوب می‌شود.

  • سشوار رمینگتون

سشوار رمینگتون در کنار طراحی زیبا، توان بالا در کنار سبک بودن را ارائه کرده است. توزیع گرمای سشوارهای رمینگتون، هوشمند است و فناوری تولید یون و حالت استایل شات از مزیت‌های برند رمینگتون محسوب می‌شود.

  • سشوار فیلیپس

شرکت فیلیپس، شرکتی مطرح در زمینه‌ی تجهیزات الکتریکی است. طراحی ارگونومیک، قدرت موتور و پرتاب باد عالی و دکمه‌ی باد سرد از قابلیت‌های سشوار فیلیپس محسوب می‌شود.

  • سشوار کیپ

سشوارهای کیپ با نوع مصرف خانگی و نیمه حرفه‌ای به بازار عرضه می‌شود. سبک بودن، فناوری تولید یون، حلقه‌ی آویختن، دارای سه دما و سه سرعته بودن و دکمه‌ی باد سرد از ویژگی‌های سشوارهای برند کیپ محسوب می‌شود.

در راهنمای خرید سشوار چند مورد از مهم‌ترین برندهای تولید‌کننده‌ی سشوار را معرفی کردیم. باید ببینید آیا برندی که انتخاب کرده‌اید دارای سابقه‌ی خوبی در زمینه‌ی تولید محصولات خانگی و حرفه‌ای است؟ ذهنیت سایر کاربران و مشتریان نسبت به این برند چیست؟ خدمات پس از فروش و رضایت مشتری در این برند چقدر اهمیت دارد؟

اگر بتوانید پاسخ دقیقی برای این سوالات پیدا کنید، قطعا راحت‌تر خواهید توانست مناسب‌ترین برند سشوار را انتخاب کنید. این شما هستید که بنابر مدل و جنس موهای خود، نیاز و انتظاری که از دستگاه دارید و با در نظر گرفتن تمامی فاکتورهایی که می‌توان برای یک سشوار خوب برشمرد، اقدام به خرید می‌کنید.

خرید سشوار 2 - راهنمای خرید سشوار

از نزدیک کردن بیش از حد سشوار به موهای خود پرهیز کنید.

راهنمای استفاده سشوار

شاید سال‌هاست که موهایتان را با سشوار خشک می‌کنید اما هنوز موضوعاتی هست که درباره‌ی استفاده سشوار نمی‌دانید. راهنمای خرید سشوار به مهم‌ترین نکاتی که شما برای کار با سشوار نیاز دارید اشاره کرده است تا به دست خودتان، موهایتان را از بین نبرید. موی خوش حالت و درخشان از فاکتورهای مهم چهره‌ی زیبا محسوب می‌شود و قطعا شما دوست ندارید آن را از دست بدهید.

  • هیچ‌گاه موهای کاملا خیس را با سشوار خشک نکنید؛ بلکه با استفاده از یک حوله‌، نم موها را بگیرید سپس با سشوار خشک کنید. خشک کردن موی خیس با سشوار، بزرگ‌ترین ظلمی است که می‌توانید به موهای خود کنید و ساقه و ریشه‌ی آن را از بین ببرید.
  • هیچگاه سشوار را بر روی بالاترین حرارت قرار ندهید؛ زیرا داغ بودن باد سشوار، سلامت موی شما را به خطر می‌اندازد. هیچ چیز به اندازه‌ی ریشه‌ی موهایتان اهمیت ندارد، پس مراقب درجه حرارت باشید.
  • سشوار را به صورت متمرکز بر روی قسمتی از مو نگه ندارید. از سری‌های مخصوص سشوار که پیش از این اشاره شد برای پخش کردن هوا به سطح موها استفاده کنید.
  • یادتان باشد از سشوار به طور دائم استفاده نکنید.
  • از نزدیک کردن بیش از حد سشوار به موهای خود پرهیز کنید.
  • حتما بعد از باد گرم، باد سرد را بر روی موهایتان بگیرید.

نکات ایمنی استفاده از سشوار

راهنمای خرید سشوار به شما توصیه می‌کند هنگام استفاده از سشوار مانند استفاده از سایر وسایل برقی این نکات را رعایت کنید:

  • از درست کار کردن سشوار مطمئن شوید؛
  • سیم برق را بررسی کنید که اثری از پارگی و له‌شدگی بر روی آن نباشد؛
  • تا حد امکان از سشوار در مناطق مرطوب مانند حمام استفاده نکنید؛
  • اگر سشوار در معرض آب قرار گرفت، فورا آن را خاموش و از برق جدا کنید؛
  • هیچگاه بدون خاموش کردن سشوار، دوشاخه را از پریز برق بیرون نکشید؛
  • سشوار و سیم برق را دور از دسترس کودکان قرار دهید.

راهنمای خرید سشوار چرخشی

زمانی‌که به فروشگاه‌های لوازم آرایشی برای خرید سشوار مراجعه می‌کنید، تنوع مدل‌ها شما را سردرگم خواهد کرد. اگر قرار باشد این سشوار از نوع سشوار چرخشی باشد و به صورت حرفه‌ای موهای شما را آرایش کند، کار سخت‌تر خواهد شد. سشوار چرخشی به دلیل راحت و سبک‌بودن، طرفداران خاص خودش را پیدا کرده است. نکته‌ مهم هنگام خرید این نوع سشوار، جنس موهای شماست. سشوار چرخشی نمی‌تواند به راحتی جایگزین سشوار معمولی برای خشک‌کردن موهایتان شود.

در این بخش از راهنمای خرید سشوار با عملکرد سشوار چرخشی آشنا خواهید شد. سشوار چرخشی در عین اینکه می‌تواند موهای شما را صاف و خشک کند، به راحتی به موهای شما حالت و حجم می‌دهد. گرمایی که از درون به بیرون منتقل می‌شود، حرارت را به صورت یکسان در تمام قسمت‌های مو پخش می‌کند؛ در نتیجه موهایی زیبا و خوش حالت را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

اگر عادت به حالت‌دهی و صاف‌کردن موهای خود دارید و تعداد دفعات مراجعه شما به آرایشگاه و سالن‌های زیبایی زیاد است، می‌توانید با داشتن یک سشوار چرخشی، در بخشی از هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید. البته یادتان باشد همه سشوارهای چرخشی برای استفاده در منزل مناسب نیستند؛ زیرا شما نیاز به حضور شخص دیگری دارید که بر سر شما مسلط باشد و بتواند با استفاده سشوار چرخشی به موهای شما حالت دهد.

راهنمای خرید سشوار اطلاعات لازم درباره انتخاب را به شما خواهد داد تا بتوانید با رعایت نکات استفاده سشوار چرخشی یاد بگیرید چگونه از این سشوار استفاده کنید که نتیجه بهتری عایدتان شود.

خرید سشوار چرخشی 3 - راهنمای خرید سشوار

اگر از مزایا و عملکرد سشوار چرخشی اطلاع ندارید ما در راهنمای خرید سشوار شما را برای تصمیم گیری در خرید راهنمایی خواهیم کرد.

آیا سشوار چرخشی برای موهای من مناسب است؟

با وجود یک سشوار چرخشی از نگه داشتن برس در یک دست و سشوار در دست دیگر خلاص می‌شوید. سشوار چرخشی همان ابزاری است که بر اساس نیاز و برای کمک به شما طراحی شده تا بدون خستگی و تلاش زیاد، موهای خود را حالت دهید. تکنولوژی‌های به کار رفته در سشوار چرخشی، کاری خواهد کرد که موهای شما براق باشد. تنظیم حرارت و درجه تنظیم خنک‌کننده آن در کنترل شماست تا موهایتان را به حالتی که مطلوب است، درآورید.

این که آیا این سشوار برای موهایتان مناسب است یا خیر، بستگی به بافت موهای شما دارد.

اگر بافت موی شما ضخیم است، یک برس گرم‌کننده‌ مو که در زمان کم بتواند به موهایتان حالت دهد و خشک‌کننده و صاف‌کننده سریعی محسوب شود که در کمترین زمان ممکن، این کار را برای شما انجام دهد، می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

خرید سشوار چرخشی برای شمایی که از امتحان‌کردن محصولات متنوع برای خشک‌کردن و صاف‌کردن موهایتان خسته‌ شده‌اید، راه‌حل معقولی است و ما در راهنمای خرید سشوار چرخشی به شما می‌گوییم وقتش رسیده است که به آن فکر کنید.

مزایای داشتن سشوار چرخشی

  • موهایتان را در کمترین زمان آراسته کنید

با استفاده سشوار چرخشی، نیازی نیست یک الی دو ساعت با سختی زیاد اقدام به حالت دادن موهای خود کنید. سشوار چرخشی، امکانی را فراهم کرده است تا با صرف زمان ۱۰ الی ۱۵ دقیقه موهای خود را آراسته کنید و برای بیرون رفتن سریعاً حاضر شوید.

  • خسته نمی‌شوید

اگر از آن دسته افرادی هستید که کار کردن با سشوار و اتوی مو شما را خسته می‌کند، راهنمای خرید سشوار این نوید را به شما می‌دهد که دیگر نیازی نیست از هر دو دست خود استفاده کنید و نتیجه دلخواه نیز عایدتان نشود. با استفاده سشوار چرخشی، برس و سشوار در یک دست شما قرار دارد و با حداقل تلاش، موهای خود را آراسته خواهید کرد.

  • دیگر نگران موهای مرطوب خود نیستید

حتما به شما گفته شده است که سشوار را بر روی موهای مرطوب خود نگیرید تا به آن آسیب نرسانید. سشوارهای معمولی با گرم‌کردن زیاد، قصد خشک‌کردن موهای شما را دارند و اگر موی شما مرطوب باشد، سلامت موهای شما به خطر می‌افتد. اما سشوار چرخشی با داشتن ولتاژ دوگانه، شرایطی را فراهم ساخته است که بتوان از آن برای موهای مرطوب استفاده کرد تا به آن‌ها آسیبی نرسد.

  • عنصر گرما را حذف می‌کند

گرمایی که در اکثر ابزارهای طراحی مو به کار می‌رود موجب آسیب‌رساندن به موها می‌شود اما تولیدکنندگان سشوارهای چرخشی، این نوع سشوار را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که عنصر گرمایشی به حداقل رسیده است و آسیبی، موها را تهدید نخواهد کرد.

نکات مهم در راهنمای خرید سشوار چرخشی

نوع موتور، سرعت باد، قدرت سشوار و فناوری‌های به کار رفته در یک سشوار چرخشی، تعیین‌کننده کارایی و کیفیت آن خواهد بود و باید قبل از اقدام به خرید از قابلیت‌‌های آن مطمئن شوید. راهنمای خرید سشوار چرخشی، تمامی نکات مهم را به شما یادآور خواهد شد:

  • قدرت و داوم موتور سشوار چرخشی را بررسی کنید

نوع موتورهای به کار رفته در سشوارهای حرفه‌ای، AC می‌باشد که از نوع موتورهای پر قدرت و پر دوام محسوب می‌شود. ساعت کارکرد موتورهای AC، ده هزار ساعت است که در مقایسه با موتورهای DC به‌کار‌رفته در سشوارهای خانگی، میزان بالایی است. راهنمای خرید سشوار چرخشی توصیه می‌کند هنگام خرید به نوع و قدرت موتور توجه کنید.

  • سرعت وزش باد سشوار چرخشی را بررسی کنید

بازه‌ عددی که می‌توان برای سرعت باد سشوار در نظر گفت بین ۸۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است. معمولاً سرعت باد ۲۰۰ کیلومتر برای سشوارهای لوکس است. سرعت باد سشوار در مدل‌های باکیفیت و شناخته شده، قابل تنظیم است و راهنمای خرید سشوار چرخشی به شما توصیه می‌کند قابلیت تنظیم سرعت باد را حتما در هنگام خرید در نظر بگیرید.

  • توان سشوار چرخشی را بررسی کنید.

میزان وات مندرج بر روی سشوار بیانگر قدرت موتور آن است. با خرید از فروشگاه‌های معتبر و نمایندگی‌های مجاز مطمئن شوید وات مندرج بر روی سشوار چرخشی که قصد خرید آن را دارید، تقلبی نباشد. راهنمای خرید سشوار چرخشی حداقل توان ۱۵۰۰ وات و توان ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ وات را برای کسانی که موهای ضخیمی دارند، توصیه می‌کند.

  • از فناوری یون ساز به‌کار‌رفته در سشوار چرخشی غافل نشوید

فناوری یون‌ساز همان فناوری جدیدی است که حالت الکتریسیته موهای شما را از بین خواهد برد و درخشش و براقیت را به موها خواهد داد. همچنین این فناوری، از موها در برابر حرارت و گرما، مراقبت خواهد کرد. سشوار چرخشی، ذرات یون را بر روی موی شما منتشر خواهد کرد تا باعث شود مولکول‌های آب با حرارت بسیار کمی شکسته و تجزیه شوند.

این ذرات بسیار ریز توسط تارهای مو جذب می‌‌شوند و موها با جذب تقویت‌کننده‌هایی که به شکل یون هستند، از آسیب، دور خواهند ماند. همچنین موهایی که نازک شده‌اند در اثر جذب رطوبت، ابریشمی و لطیف به نظر خواهند آمد.

فناوری یون‌ساز کمک خواهد کرد مدت زمان استفاده سشوار کاهش یابد و کاهش حرارت و برق مصرفی از پیامدهای این قابلیت محسوب می‌شود. راهنمای خرید سشوار چرخشی توصیه می‌کند سشواری را انتخاب کنید که با دمای نسبتاً خنک اقدام به خشک‌کردن موهای شما کند تا موهایتان نسوزد و آسیب نبیند. سشوارهای مجهز به فناوری یون‌ساز نمی‌گذارند موها وز و بد حالت شود.

  • بررسی قابلیت تنظیم دما و سرعت سشوار چرخشی را فراموش نکنید

بیشتر سشوارهایی که این روزها به بازار عرضه می‌شوند دارای قابلیت تنظیم دما و سرعت هستند . سشوارهای چرخشی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با استفاده از این قابلیت می‌توانید دمای سشوار را با توجه به رطوبت موها و یا وقتی که برای سشوار کشیدن دارید تنظیم کنید.

  • قابلیت وزش باد سرد در سشوار چرخشی را بررسی کنید

اگر سشوار شما دارای قابلیت وزش باد سرد باشد، به راحتی می‌توانید موهای خود را خنک کنید. قابلیت وزش باد سرد کمک خواهد کرد تا علاوه بر آنکه موهای شما بیش از اندازه گرم نمی‌شود، در وضعیت ثابت قرار بگیرد. راهنمای خرید سشوار چرخشی توصیه می‌کند اگر ریشه موهایتان برایتان اهمیت دارید حتما این قابلیت را در نظر بگیرید.باد سرد کمک م یکند تا موها هیچ آسیبی نبینند.

  • به وزن سشوار چرخشی توجه کنید

قطعاً دوست ندارید هنگام استفاده سشوار چرخشی دستتان خسته شود یا موچ دستتان آسیب ببیند. اگر عضلات دست شما ضعیف است، وزن سشوار اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. سشواری که بیش از اندازه سنگین باشد، آنقدر شما را اذیت خواهد کرد که از خیر خوش‌حالت‌کردن موهایتان خواهید گذشت. بنابراین هنگام خرید سشوار چرخشی چند دقیقه آن را در دستانتان نگه دارید تا از سبکی و راحتی استفاده آن مطمئن شوید.

  • اندازه سیم سشوار را بررسی کنید

راهنمای خرید سشوار توصیه می‌کند حتما به اندازه سیم سشوارتان توجه کنید تا به دلیل فاصله از پریز برق با مشکل مواجه نشوید. طول سیم ۱٫۵ الی ۲ متر می‌تواند اندازه‌ مناسبی برای سیم باشد.

  • امکان نصب برس بر روی سشوار چرخشی را در نظر بگیرید

با توجه به ترکیبی که سشوار چرخشی از سشوار و نرم‌کننده مو به وجود آورده است، امکان نصب چند برس بنابر انتخاب شما می‌تواند قابلیت بسیار خوبی محسوب شود. در برخی از مدل‌های سشوار چرخشی می‌توانید چند برس از جنس پلاستیک یا سرامیک را با قابلیت چرخش، متناسب با حجم و نوع مو بر روی آن نصب و استفاده کنید.

خرید سشوار چرخشی 4 - راهنمای خرید سشوار

اینکه سشوار معمولی، اتو مو یا سشوار چرخشی مناسب شماست کاملا بستگی به جنس موهای شما دارد.

معرفی بهترین برندها در راهنمای خرید سشوار چرخشی

بازار لوازم آرایشی پر از مدل‌های متنوع سشوارهای چرخشی است. سشوارهای چرخشی در همه برندها دارای کارایی یکسانی هستند ولی برخی از تولیدکنندگان، قابلیت‌هایی را به سشوارهای چرخشی خود اضافه کرده‌اند که آن‌ها را منحصر‌به‌فرد ساخته است؛ به صورتی که که شما را قانع خواهد کرد که این همان سشواری است که همیشه دلتان می‌خواست.

برای مثال برس‌هایی با جنس دندانه سرامیکی یا تورمالین که ضد الکتریسیته است و می‌تواند گرما را به خوبی عبور دهد در مقایسه با جنس آلومینیوم سشوار که قیمت پایین‌تری دارد ولی به دلیل داغ شدن زیاد به موی شما آسیب می‌رساند، ساخته شده است و قطعاً در صورتی که توان پرداخت هزینه بیشتری داشته باشید، آن را انتخاب خواهید کرد.

در برندهای مشهور تولیدکننده سشوار، نوآوری در ساخت، خوش‌دستی و ارگونومیک، طراحی و ظاهر شیک و دو حالت ترکیبی سرعت و حرارت و قابلیت چرخش سری‌های متعدد در نظر گرفته شده است.

برندهای معروف سشوارهای چرخشی در بازار کنونی عبارت‌اند از: سشوار چرخشی جی‌ای سی، پرو الشیم، جیمی، مک استایلر، رمینگتون. شما می‌توانید با در نظر گرفتن جنس و نوع موی خود و متناسب با نیاز خود همچنین قابلیت‌هایی که متناسب با راهنمای خرید سشوار چرخشی به شما گفته شد، سشوار مناسب خود را انتخاب کنید.

فراموش نکنید که در کنار پارامترهایی که در هنگام خرید باید در نظر گرفته شوند، توجه به برند معتبری که امتحان خود را پس داده باشد شما را از خریدتان خرسندتر خواهد کرد. چرا که در حال حاضر در بازار برندهای نامعتبر و بی‌کیفیتی با قیمت نسبتا پایین وجود دارند که ممکن است شما را برای خرید وسوسه کنند اما در مدتی کوتاه کارایی خود را از دست خواهند داد.

موهای شما، با شکوه‌ترین تاجی است که بر سر شما قرار دارد و این حق طبیعی شماست که موهایی صاف، درخشان، ابریشمی و پُرحجم داشته باشید. در راهنمای خرید سشوار چرخشی با کارایی و قابلیت‌های آن آشنا شدید. این شما هستید که با شناختی که نسبت به مدل، طول و ضخامت موی خود دارید باید دست به انتخاب بزنید و متناسب با نیاز و میزان هزینه‌ای که می‌توانید پرداخت کنید، سشوار چرخشی کارآمد و متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید.

این ویژگی ما انسان‌هاست که زیبایی را دوست داریم و به دنبال زیبایی هستیم. همان‌طور که در راهنمای خرید سشوار برایتان نوشتیم، سشوار یکی از کالاهای اساسی برای کمک موها است. این وسیله نه تنها سرعت خشک کردن موهای شما را برای مواقعی که عجله دارید تا سریع‌تر به ادامۀ کارهای روزمرۀ خود بپردازید و یا هر چه زودتر برای رسیدن به قرارهای ملاقات خود آماده شوید، بالا می‌برد بلکه بهترین وسیله برای حالت دادن به موهای شماست.

ما در راهنمای خرید سشوار موضوعات مهمی که در انتخاب نوع و قابلیت‌های سشوار به شما کمک خواهد کرد، توضیح دادیم. با آرزوی اینکه خریدی به صرفه و متناسب با نیاز خود داشته باشید و از زیبا و خوش حالت بودن موهای خود لذت ببرید.

دسته بندی راهنمای خرید
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال تلگرامی مرزکالا
پشتیبانی آنلاین مرزکالا
ارسال پیام از طریق واتساپ
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت